Bagai air yang jernih

Bagai air yang jernih,
mengalir perlahan dari hulu ke muara
beginilah waktu mencatat
riwayat hidup anak pedalaman
meneroka rona-rona kehidupannya

AZAM

AZAM

Thursday, September 2, 2010

PERKEMBANGAN BLOG JERANTUT




1. Susahnya jadi blogger rupanya, terutama blogger picisan yang blognya tidak dikunjungi ramai pembaca. Bagaimanapun banyak juga masa terpaksa diberikan tumpuan untuk menulis dan malangnya saya tidak banyak masa untuk itu ketika ini.

2. Kebelakangan ini juga saya lebih suka mendiam kerana suasana politik Jerantut (blog-blognya) semakin gawat. Bagaimanapun seronok melihat banyak blog yang telah tumbuh, bagai cendawan. Makna sudah ada kesedaran tentang media baru @ media sosial di Jerantut malahan mungkin terlebih berbanding daerah lain (blog politiknya). (Rujuk blog patpatsikulipat)

3. Bagaimanapun jika tidak dikawal dengan baik mungkin perkembangan ini akan lebih banyaka mendatangkan kerosakan 'damage' kepada UMNO sendiri. Pemimpin harus melakukan sesuatu supaya arahtujunya dapat dikendalikan dan ditentukan agar tidak memesong.

4. Baru saya sedar dan kesal rupanya UMNO Bahagian sendiri masih belum ada blog resminya. UMNO Bahagian Lipis sudah ada (Klik sini) . Rupanya dalam keadaan seheboh ini, Ketua Penerangan UMNO Bahagian masih terlena dan tidak menyedari kepentingan blog resmi UMNO bagi menangkis segala hujah-hujah pihak lawan. KP harus bertanggungjawab terhadap membina blog resmi UMNO Bahagian bahkan memantau blog-blog yang ada kerana ini adalah sebahagian dari tugas-tugas penerangan dialaf ini.

5. Saya telah memastikan landasan saya bahawa saya akan terus menyuarakan suara dari rakyat marhaen yang suaranya tidak kedengaran selama ini. Harap saya akan ada lebih masa untuk menulis dimasa akan datang. Bagaimanapun perkembangan mutkhir ini sangat menarik dan memberi saya semangat baru.

6. Semoga pihak negeri akan memberikan perhatian serius terhadap perkembangan blog-blog di negeri Pahang khususnya supaya dapat membina satu 'force' yang walaupun dari asas yang berbeza namun mempunyai persamaan halatujunya.

2 comments:

C L J said...

Tahniah Lipis
Mee Pak Tar Kg Gua OK gak ....

udanggalah said...

Salam...Memang perlu ada dorongan buat bloggers Pahang khususnya.Sekarang ni semua atas kesedaran dan khidmat sendiri tanpa ada usaha penyatuan..dari blogers Rompin.