Bagai air yang jernih

Bagai air yang jernih,
mengalir perlahan dari hulu ke muara
beginilah waktu mencatat
riwayat hidup anak pedalaman
meneroka rona-rona kehidupannya

AZAM

AZAM

Monday, October 18, 2010

SUSAH JUGA JADI BLOGGER

Kawan-kawan bertanya kenapa tak up-date blog? Saya tanya semula; awak ada blog? Jika awak ada awak akan tahu bahawa bukan senang menulis blog (bagi sesetangah orang, macam saya). Ada beberapa faktor; pertama masa, idea dan komitmen kita sendiri.

Bila saya kata tidak ada masa yang saya maksudkan adalah saya buka sepanjang masa duduk didepan komputer kerana saya ada komitmen lain yang perlu dilaksanakan. Mungkin jika saya bertugas dipejabat sepanjang masa saya akan dapat melakukannya dengan baik.

Cuba liha di sekeliling kita (Jerantut) ada berapa blog yang benar-benar komited? Ada yang banyak menulis tetapi isinya hampas, ada yang baik tulisannya tetapi jarang menulis, ada yang buat blog tetapi terus tutup kedai. Ini tidak terkecuali ADUN Tahan serta Norhelan Mahamud. Datang dan pergi.....

Bagaimanapun saya tabik kepada beberapa blog Jerantut yang sangat komited; SPU, UD, WZWH, Menyegar dan beberapa lagi, yang masih bernafas...entah sehingga bila.

Blog UD dengan isu Felcranya. Saya juga pernah menulis mengenai Felcra. Bila saya katakan mengenai saya sebenarnya saya mewakili orang ramai. WZWH konon berjanji untuk tolong itu dan bantu ini, tetapi saya bertanya kembali, dia tu siapa? Lebih elok dia tolong diri dia sendiri dulu dan tolong bos dia yang sudah nak melingkup itu kerana gagal memberikan perkhidmatan berkesan kepada rakyat.

No comments: